Sneško domaćica

Sneško domaćica

Volim da kuvam i pripremam razna jela, poslastice, peciva, kolače, torte ... za moju porodicu i prijatelje. Uživajte i vi sa nama.

уторак, 7. март 2017.

ĆUFTE OD MLEVENOG MESA I SOJINIH LJUSPICA











Recept učestvuje u igrici    ajme koliko nas je

Ćufte su loptice, malo veće od oraha, koje mogu da se prave od raznog povrća ili mesa ili u raznim kombinacijama, i sve zavisi od vaše mašte i onoga što volite. Ove ćufte su napravljene od mešavine mlevene junetine i sojinih ljuspica. U suštini nisam pristalica nekih namirnica koje se veštački prave kao što su sojine ljuspice, ali po nekad ih dodam mlevenom mesu. Dobija se na količini a o nutritivnoj vrednosti sada neću da polemišem. Ako volite ukus soje možete spremiti ćufte na ovaj način, verujte ukusne su i mogu se koristiti same uz dodatak povrću ili u raznim sosovima.










POTREBNE NAMIRNICE:

- 100 g sojinih ljuspica
- 300 g mlevenog junećeg mesa
- 1 komad jaja
- 2 kašike sušenog crnog luka
- 2 kašike ZAČIN OD SUŠENOG POVRĆA bez soli
- 1 kašičica kurkume u prahu
- 1 kašičica sitne morske soli
- 1/2 kašičice belog bibera
- 1 dl maslinovog ulja
- 1 dl suncokretovog ulja















PRIPREMA:


U odgovarajuću dublju posudu stavite sojine ljuspice i prelijte ih vrelom vodom da ogreznu. Ostavite ih nekih 15 minuta da upiju tečnost i nabubre. Dodajte, u ljuspice, mleveno meso, sitnu morsku so, jaje, kurkumu u prahu, ZAČIN OD SUŠENOG POVRĆA  bez soli, beli biber i sušeni crni luk. Sve dobro promešajte da se sastojci sjedine i pravite rukama ćufte malo veće od oraha, tako što kašikom ili kašičicom uzimate smesu i dlanovima oblikujete kuglice. Ako volite male ćufte pravite ih onda manje. Odložite ih na tacnu. Sada u teflonski tiganj dodajte oba ulja i zagrejte na nižoj temperaturi. Spustite ćufte u zagrejano ulje i kada se zapeku sa jedne strane okrenite ih. Kada su porumenile i sa druge strane izvadite ih na tanjir. Ćufte služite tople uz prilog od povrća po želji. 
Ako ne jedete prženu hranu mogu se ispeći u rerni tako što ih složite na pleh obložen papirom za pečenje, prelijete svaku ćuftu sa trunom maslinovog ulja i zapečete u rerni. 
Možete ih iskoristiti i kao dodatak nekom sosu po vašem ukusu.













Prijatno!




2 коментара:

  1. Stvarno se previše priča o soji u negativnom kontestu. Ja se u kuhinji pridržavam pravila da sve što znam odakle mu je poreklo a ukusno nam je jedem. Ja obožavam np.ukus i miris prženog sojinog brašna.
    Dopadaju mi se ćuftice

    ОдговориИзбриши
  2. Prvi put sam sojine ljuspice i kockice otkrila pre nekih 25 godina. Tada sam ih masovno koristila kao zamenu za meso a i meni i mojima se dopada taj ukus. Onda sam prestala da ih koristim, jer smo stalno nešto menjali u ishrani da bih pre par godina čitala na Majinom blogu o ovoj namirnici koliko je loša i ne zdrava i to me još više ubedilo da ne počnem opet da ih koristim. Onda me strašno nervirao čuveni Toni koji je ljuspice trpao u sve i svašta i to propagirao kao zdravo, pa sam i njega isprozivala u smislu dokle više a propagira zdravu ishranu. Na kraju sam odlučila da ih ponekad uključim u ishranu jer povremeno korišćenje mislim da ne može da škodi. Inače od sojinih kockica sam znala da pravim biljne čvarke i moj sin se davio u njima. Ponekad nisam sigurna koga da poslušam, kada su odredjene namirnice u pitanju, jer se daju različita mišljenja vezana za ovu tematiku. Kada mi svi ti komentari dosade poslušam sebe.

    ОдговориИзбриши

Možete komentarisati ali bez uvredljivih sadržaja.