Sneško domaćica

Sneško domaćica

Volim da kuvam i pripremam razna jela, poslastice, peciva, kolače, torte ... za moju porodicu i prijatelje. Uživajte i vi sa nama.

четвртак, 25. јун 2015.

ZDENKA SIR IZ DOMAĆE RADINOSTI





Recept sam videla preko grupe Mlijeko i mliječni proizvodi. Prvi put sam pravila baš po receptu i dobila sir koji je podsećao na zdenku ali mi je bio više suv. Nije mogao da se maže. Da bi postigla da sir može da bude maziv dodala sam puter i to pola paklice od 125 g onog čuvenog putera Moja kravica. Doduše ove druge ne volim, ovaj mi je najbolji. I još ja koristim kiselu pavlaku ili mileram umesto kajmaka, kako je navedeno u original receptu, mada nisam sigurna da su baš mislili na kajmak jer u nekim krajevima naše zemlje a i bivše mileram ili pavlaku zovu kajmak.
Za ovu zdenku je potreban i sir koji se lepo mrvi, odnosno da bude više suv i kada se usitni da bude zrnast, mada može da bude i sir koji je već usitnjen. Sir obično dobijem od komšinice koja ga donosi sa Zlatibora, i uvek mi pokloni jedno kilo, a kad nemam taj sir onda kupujem u DIS-u  onaj što na njemu piše da je pekarski. On je već usitnjen i zrnast i taman pogodan za pravljenje ove zdenke, a cena mu je bila pre 20 dana 225,oo din. za kilogram.Još bolje ako imate  svoj sir tj. pravite sami. Postavlja se pitanje da li je isplativo. Meni jeste jer da kupim kilogram zdenke treba više od 1000,oo dinara a ovako potrošim litar mleka i kilogram sira a ništa ne bacim. Surutku iskoristim za pravljenje hleba a sir za zdrnku i to za jako malo para negde oko 500,oo dinara me to sve košta pod uslovom da sam kupila sir a ako ga dobijem još i manje.









POTREBNO JE:



- 1 kg sira (koji se mrvi)
- 3 dcl kisele pavlake od 20% ili mileram od 30 i više procenata masnoće
- 1 l mleka ( 2,8% ono iz kese)
- 125 g putera 
- po ukusu so
- po ukusu beli luk u granula
- po ukusu bosiljak ili origano
- 1 kesica praška za pecivo




PRIPREMA:


Prvo sir izdrobite na grumuljice ako nije već usitnjen, što zavisi od toga kakav ste sir nabavili, u komadu ili sitan.
Pripremiti kutiju u koju će te izručiti zdenku tako što je podmažete maslinovim uljem uz pomoć salvete ili sa malo putera.

 U dublju posudu staviti na dno malo vode da pokrije dno, usuti mleko i pustiti da prokuva.Dodati sir, u vrelo mleko, koji je već izdrobljen u grumuljice, promešati i pustiti da izbije surutka, za to vreme neka ostane na isključenoj toploj ringli. Skloniti sa vatre i sipati u cediljku (ja koristim plastično sito i kuhinjsku krpu) koju ste stavili na dublju činiju,  da se ocedi. U mom slučaju koristim isti lonac u kojem sam kuvala mleko i sir i neperem ga jer nema potrebe, a ako ne onda uzeti drugu šerpu u kojoj neće zagoreti najbolje od rosfraja ili teflon, staviti kiselu pavlaku, so, puter, prašak za pecivo i začine i vratiti na ringlu, neka temperatura bude srednja, ubaciti ocedjeni sir koji treba i dalje da bude mrvičast, i mešati sve zajedno dok se ne dobije glatka smesa koja se razvlači i odvaja od posude. To može da bude sat vremena ili duže a neki put i kraće. U toku kuvanja dobiće žućkastu boju.Ako vidim da neće da se pretvori u masu koja se razvlači dodam još pola pakovanja putera. Ovo mi se dešava sa kupovnim sirom dok sa domaćim ne i brže bude gotova.
Dobijenu smesu preručite u pripremljenu kutiju, poravnajte i ostavite da se ohladi. Tek tada kutiju zatvorite i stavite u frižider.
Možete da zdenku izvadite iz kutije i služite ali ja je koristim direktno iz kutije. Može da se seče na šnite a može i da se maže jer puter čini svoje.




















 Evo recimo ja sam pravila bruskete na jednima je zdenka a na drugima kačkavalj, sa začinima, susamova so, mlevena crvena paprika, beli luk u prahu, mirodjija.









Mene ova masa od sira, kada imate dobar sir, podseća na iztopljeni kačkavalj. Po original receptu ja sam dobila masu koja je podsećala više na kačkavalj nego na zdenku. Mazivost sam postigla dodavanjem putera i dobije se bolja tekstura ako se stavi mileram. Ponekad moram da stavim i 2 putera, što opet zavisi od sira i to mi se dešava uglavnom kada kupim sir ako nemam domaći.
Ova zdenka koju sam sada pravila je nekako zrnasta, nije skroz glatka, što opet zavisi od sira koji upotrebite.




OVO JE ORIGINAL RECEPT:

- 1litra mleka
- 1kg mladog sira
- 3 vrhom pune kašike kajmaka ili domaće pavlake
- 1 kašika soli
- 1 prašak za pecivo

Mleko stavite da prokuva i kada počne da vri u to mleko izdrobiti sir. Pustiti da se usiri. Izvaditi ga u cediljku da se ocedi. Kad se ocedi sir u šerpu koja ne zagoreva staviti kajmak, so i prašak za pecivo i ponovo izdrobiti sir. Zagrevati na slaboj vatri i mešati da ne zagori i to sve dok se sir ne pretvori u kašu koja se odvaja od šerpe. Treba da dobije žutu boju i da bude gusto kao testo koje se teško odvaja od kašike. Ovu masu izručiti u plastičnu posudu namazanu sa malo ulja, da bi se lakše izvadilo kad se ohladi.
Ovde sam ja isto dodavala beli luk u granulama i bosiljak, što se vidi iz priloženih slika, dok je sve drugo po original receptu.

Evo i slika kada sam prvi put pravila zdenku, a pravljena je sa domaćim sirom. Vidi se razlika iako liče jedan na drugi ovaj nije maziv dok onaj gore jeste.
Sada je na Vama da se odlučite za moju verziju ili za original. Prijatno!















 
Zdenka treba da se razvlači kao kačkavalj što se i vidi na slikama gore. Pravljena je od domaćeg sira i za desetak minuta je bila gotova. Sve drugo je dobra imitacija originala ali je ukusna bez obzira sa kojim sirom pravite. Doduše pokazalo se da je najbolja zdenka od domaćeg sira i brzo se napravi ali vi koristite sir koji imate i biće u svakom slučaju ukusna iako možda ne bude ličila na original, koji se vidi iz slika gore.








 



Prijatno!

Нема коментара:

Постави коментар

Možete komentarisati ali bez uvredljivih sadržaja.